När företaget växer och det behövs kundsupport

Det är viktigt för alla företag och organisationer att ha en väl fungerande kundtjänst. Företag måste kunna ta emot reklamationer men även hjälpa kunder tillrätta som inte riktigt hittar vad de vill hitta. Hos ett stort företag kan arbetet i kundtjänsten bli mycket komplext. Därför behöver den som jobbar i kundtjänsten ofta få hjälp med ett ärendehanteringssystem.

Det kan tyckas märkligt men det är faktiskt möjligt att jobba med kundsupport hemifrån. Du behöver ha viss kännedom om företaget men framför allt ett bra system där du kan hämta upp alla fakta om företaget och dess produkter. Andra jobb som du kan sköta hemifrån är till exempel frilansskribent. Är du sugen kan du söka på jobb hemifrån på blocket, det brukar finnas ungefär 200 lediga jobb där.

Nu är det många som arbetar hemma på grund av covid-19. Många av dessa upplever det som positivt men efter en tid börjar de saknar sina arbetskamrater. Zoom-möten kan inte ersätta de sociala kontakterna som du får vid fikaraster. Psykologen Siri Helle har studerat fenomenet och ger råd till Coronatrötta hemarbetare. Hemarbete lär fortsätta ett tag, epidemin är långt ifrån över.